2014. május 19., hétfő

A város, ahol megállt az idő



Tik… Tak… Tik… Tak…
Az óra kattogása hangosabb volt a tőlem pár méterre álló tanárnál, aki lelkesen igyekezett leadni nekünk az aktuális óra anyagát, melyet a diákság igyekezett befogadni az elméjébe, kisebb, nagyobb sikerekkel.
Tik… Tak…
A másodpercmutató lassan tette meg a 360 fokot. Mi több, még sosem volt ilyen lomha az a vacak kis kar. Mintha néha megpihenne egy-egy pillanatra, majd lustán ugrik tovább a következő számra.
Tik… Tak…
A két hangocska közti távolság már lassan elviselhetetlenné nőtt.
Tik…
Néma csend. Ez következett az utolsó „tik” után, melyet egy „taknak” kellett volna követnie, ehelyett viszont beállt a síri csend.
Ennyi, szóval tényleg megállt.
Megállt az-az öreg óra, mely talán már évtizedek óta ott lóg a falon és dúdolja a nap minden percében a két ritmusból álló dallamot: tik… tak…
Felötlött bennem, hogy vajon más is észre vette-e rajtam kívül az óra szimfóniájának hiányát. Óvatosan hátrafordultam valamiféle alátámasztásért, hogy igenis, más is észrevette, hogy megállt az óra, de csak a kopasz székek üres tekintete nézett vissza rám.
Az eddigieknél is óvatosabban fordultam vissza és belemerültem az írásaim soraiba, melyeket alig pár perce kapartam a négyzetrácsos lapra.
Habár az óra megállt, az idő attól még telik. Mert telnie kell.
Legalábbis azt hittem.
Még mindig síri csönd.
Felmerült bennem a gondolat mi van, ha nem az óra állt meg, hanem maga az idő?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése